Holwerter Feest 23 juni

Dit jaar een optreden tijdens het Holwerterfeest op 23 juni. Van tevoren moest er weer goed worden geoefend. En dit gebeurde natuurlijk al maanden van tevoren. De muziekcommissie had voor dit feest een keuze gemaakt van liedjes. Het oude repertoire ging ietwat in de rust en het nieuwe repertoire kwam eraan. Deze werden ingestudeerd en elke week kwam er verandering in. Met andere woorden: het werd steeds beter en beter. Sommige liedjes speciaal uitgezocht voor het feest. Waaronder “Holwerd aan Zee”. “Liefde voor muziek”, een nummer van Rene van het Groenewoud, met aangepaste tekst met onze eigen leadzangeres. “We will rock you” van Queen werd ingestudeerd, “Perfect” van Ed Sheeran kwam voorbij maar ook ons eigen lijflied werd natuurlijk geselecteerd. Want wat zou je zijn als koor zonder. Het nummer “Happy” stond tevens op het programma, hier is veel tijd en energie in gestopt maar dit mocht niet baten. Een volgende keer beter… Want wat in het vat zit… verzuurt niet.

20 juni was ons laatste repetitieavond, in ons thuishonk “Het Amelander Veerhuis”. Met als afsluiter een drankje met snack, want het seizoen zat er helaas alweer op. Maar ons laatste optreden moest dus nog worden gedaan en wel op 23 juni 2019 tijdens het Holwerter Feest na de kerkdienst. De kledingvoorschriften blauw en wit. Het was een zonnige maar ook warme zondag. Eerst nog inzingen op de bovenzaal van het “Het Amelander Veerhuis.” En ook nog even kijken hoe wij moesten staan. Het podium waarop we namelijk ons optreden zouden gaan geven was van geringe afmeting maar met behulp van een aantal stoelen kon de grootte van het podium worden uitgestippeld en kregen we een idee hoe wij deze moesten gaan opvullen. Hierna lopend naar de feesttent. Daar aangekomen was de kerkdienst nog in volle gang en werden de liederen nog volop gespeeld en gezongen, en naast de tent werd volop gesport (kaatsen) en gespeeld in het zand. De meegenomen materialen konden we achterin de feesttent herbergen en daarna eerst nog koffie gebruiken in de kantine ”Partoer” en nog even genieten van de zonnestralen en de warmte…. Nadat de kerkdienst was afgelopen konden wij ons installeren. De dirigent zijn keyboard werd aangesloten en het geluid werd afgestemd door de aanwezige technici welke de geluidsapparatuur onder zich hadden in die … warme…warme… tent. Het lijflied werd als eerste gezongen en daarna “Liefde voor muziek”. De sfeer zat er al goed in want terwijl de koorleden tijdens dit nummer ook nog ritmische bewegingen maakten ging het publiek mee. Er werd geklapt en gezwaaid… En dit bracht de sfeer er al gelijk in. Ook familieleden, kennissen en oud koorleden kwamen voor het koor. Voor de pauze nog een feestnummer “Het dondert en het bliksemt” van Guus Meeuwis waarbij wij allen een feestmutsje kregen opgezet. Het was echt tijd om de kelen te smeren en dit gebeurde door de koffie welke wij aangeboden kregen samen met een cupcake. Daarna het tweede optreden met als laatste lied “Holwerd aan Zee” waarbij de tekst van het liedje op de tafels klaar waren gelegd tijdens de pauze zodat een ieder mee kon zingen. Ook één van de tekstschrijfsters was aanwezig in de tent. Na afloop een bedankwoord en daarna kreeg elk koorlid een roos aangeboden en als laatste nog een groepsfoto met de aangeboden roos. Nieuwsgierig? Kijk eens op de Facebookpagina van Wad’n Koor.