22 december optreden Wad’n Koor met een vleugje Kerst

22 december was eindelijk aangekomen. We mochten ons tweede optreden met een vleugje kerst geven na de coronapandemie en op op deze manier hoopten we op een mooie afsluiting van het jaar 2022. En dat het een mooi optreden was is zeker. Maar dat konden wij niet alleen. Daarvoor kregen wij hulp. Die hulp kwam van Now Dance (dansen en bewegen op muziek) van Gymnastiekvereniging Chariëtto uit Holwerd. Zij hebben heel hard hun best gedaan om hun danskunsten te vertonen.

Maar voor dat allemaal klaar is moet er natuurlijk nog veel worden geregeld.

Zo moet de muziekcommissie de liedjes die zullen worden gezongen uitkiezen. De zaal moet worden geregeld, er moet worden vergadert hoe het programma die avond verder zal verlopen en of er nog iets moet worden aangeschaft, het persbericht en de communicatie met de verschillende partijen. De muziekleider moet alles op de rails te zien krijgen en natuurlijk moet er worden geoefend door zowel de dansers van Now Dance en het koor. Op de dag zelf moet de zaal nog in orde worden gebracht, de muziekinstallatie moet worden aangesloten en noem maar op. Met andere woorden: voor een optreden moet er heel wat werk worden verzet.

’s Avonds om 19:45 werd er begonnen. Eerst met een welkomstwoord door de voorzitter aan alle aanwezigen. En daarna als eerste ons koorlied met de toepasselijke titel: ‘Wad’n Koor’.

Na de eerste twee liedjes vertoonde groep 1 (de jongste dansers) van Now Dance hun danskunsten op de klanken van K3. Daarna werden er weer een aantal liedjes gezongen en voor de pauze dansten groep 1 en 2 van Now Dance gezamenlijk op het podium op het lied ‘Jingle Bell Rock’.

Na de pauze werden er nog een aantal liedjes gezongen, waaronder ook twee door de muziekleider Adri de Boer, met tussendoor nog een dansoptreden van groep 2 van Now Dance op klanken uit de film Grease.

Na afloop kregen juf Jacobien van Now Dance en Adri de Boer van Wad’n Koor namens het koor nog een presentje aangeboden. Dansers en zangers werden bedankt voor hun inzet en het publiek voor hun aanwezigheid.

Het was een zeer geslaagd optreden met een volle zaal.