Optreden Holwerterfeest 26 juni

We mochten eindelijk weer een volledig optreden geven in de feesttent van Holwerd op 26 juni tijdens de afsluitende feestdag van het Holwerterfeest en op het gezelligste dorpsfeest van Noard-East Fryslân. Het is voor ons als koor toch weer een hele uitdaging want na twee jaar is het eindelijk zover en zien we dit optreden als een nieuw begin. Ons repertoire is weer uitgebreid met mooie nummers die door onze muziekleider Adri de Boer voor ons zijn gearrangeerd. Het optreden begon om 10:30 uur maar voordat alles gereed is moet er nog heel wat gebeuren. Op de donderdagen ver van tevoren repeteren, de nummers welke wij gaan zingen moeten door de muziekcommissie worden uitgezocht en op de dag zelf moet de soundcheck worden gedaan en de opstelling van de zangers. Want soms is het podium kleiner dan de groep is.

Tijdens het optreden waren alle tafeltjes in de tent bezet en onder het genot van een kopje koffie en oranjekoek kon er naar ons worden geluisterd maar ook kon er worden meegezongen.

Er kwam eerst een voorwoord van de gastheer en daarna een welkomstwoord van onze voorzitter. Hij heette iedereen welkom en om de twee liedjes gaf hij informatie over de nummers die ten gehore zouden worden gebracht.

We begonnen met het liedje “Liefde voor Muziek” van Raymond van het Groenewoud. Want als je in een koor zit heb je liefde voor de muziek. Onze eigen Antina nam de solopartij in dit nummer voor haar rekening en de sfeer zat er direct goed in.

Zo kwamen er verder verschillende liedjes voorbij van Songfestival tot Film, van Power tot Romantische Ballad, van Feestmuziek tot Folk Pop.

Na de pauze werd onze muziekleider door ons in het “zonnetje” gezet. Want het is wel zo dat als je ouder wordt, dan komen de gebreken en daar zal een ieder van ons mee te maken krijgen. Soms vergeet je wat of het zicht wordt minder. En dat betekent toch wel dat er een hulpmiddel nodig is in de vorm van een leesbril. Maar deze wordt wel eens vergeten om mee te nemen. Om te zorgen dat dit niet meer kan gebeuren kreeg hij van ons een plakkaat aangeboden welke hij op zijn koffertje kan plakken zodat de leesbril niet kan worden vergeten om deze mee te nemen naar Holwerd.

Onze muziekleider bracht ook nog het liedje ten gehore waarmee hij Liet 2021 mee heeft gewonnen getiteld: “Bliuw mar by my” en we eindigden met een meezing medley.