15 december optreden in “Het Amelander Veerhuis”

Zondagmiddag 15 december was het zover. Het allerlaatste muziekoptreden van het popkoor uit Holwerd van 2019 in ons thuishonk “Het Amelander Veerhuis”. Maanden van tevoren werd er al weer goed geoefend en zeker vooral op de liedjes welke deze zondagmiddag ten gehore zouden worden gebracht met begeleiding door onze dirigent op keyboard of gitaar maar ook een aantal nummers met gebruik van een muziekband. Daarbij natuurlijk ook niet te vergeten de kerstliedjes. Want deze kunnen in deze tijd van het jaar niet ontbreken. In de media werd al aangekondigd dat er een aantal kerstliederen zouden worden gezongen aangevuld met popmuziek. Popmuziek: oud en nieuw repertoire. Een aantal songs die ook weer teruggeleid konden worden richting de kerst. Maar ook nieuw repertoire waaronder “Rollercoaster” van Danny Vera. Dit nummer, de hoogste nieuwkomer ooit in de Top 2000, in een zeer mooie uitvoering overgezet door onze dirigent Adri de Boer voor het Wad’n Koor. Ook hij bracht twee nummers ten gehore samen met het koor. Het kledingadvies voor de koorleden was zwart/wit aangevuld met een rood detail. Er werd deze middag twee keer opgetreden. Voor het optreden was er eerst een welkomstwoord door Gea de Boer, secretaris van het koor, aan alle aanwezigen. De nummers zelf werden door Adri de Boer, onze dirigent die van alle markten thuis is, aangekondigd. De toegang was gratis, maar om de kosten te kunnen dekken werd er een tombola gehouden. Bij binnenkomst konden de bezoekers voor een klein bedrag hiervoor een aantal loten kopen en zo kans maken op een prijs. En het mooie van deze tombola is dat alle prijzen ingebracht zijn door de koorleden zelf. Een teken dat de verbondenheid van de koorleden groot is. Na het optreden nog een dankwoord richting het publiek en daarna konden de gewonnen prijzen worden opgehaald die al klaar en uitgestald lagen. En wie er zin in had kon nog even nazitten in het eetcafégedeelte van “Het Amelander Veerhuis” waar gastvrouw Wilma klaar stond om de gasten met een lekker kopje koffie of een borrel en voor de BOB een glaasje fris te voorzien.