Optreden 28 oktober in het KSW Woonzorgcentrum ’t Suyderhuys te Surhuisterveen

Zondag 28 oktober mocht het koor een optreden verzorgen in het KSW (kleinschalig wonen) van het Woonzorgcentrum ’t Suyderhuys te Surhuisterveen. Een plek waar onze dirigent Adri en zijn zusje Gea persoonlijke herinneringen hebben liggen.

Het koor werd zeer gastvrij ontvangen door een aantal medewerkers en de koffie stond al klaar, zodat de kelen direct gesmeerd konden worden. Na het installeren van de apparatuur door de dirigent moest er nog even ingezongen worden.

De eerste bewoners traden het zaaltje binnen en kregen al wat van het koorzang mee. Rond drie uur begon het concert. Mooi om te zien hoe sommige bewoners enthousiast reageerden op de klanken van de muziek.

Het optreden bestond uit twee gedeeltes. Voor de pauze met bekende nummers uit het repertoire van het koor, zoals: “Mag ik dan bij jou”, de “Beatles-medley”, “Country road”, enz.

Na de rust – met een heerlijk bakje koffie/thee (met koekje) – zong het koor liedjes uit grootmoedertijd, waar de bewoners uit volle borst meezongen. Nummers zoals “de Wâldsang” en “het Dockumer lokaeltje” passeerde de revue, net zoals “Katinka in haar geel truitje” en als afsluiter “tulpen uit Amsterdam”. Waar de koorleden teksten van papier lazen, zongen de bewoners uit het hoofd complete teksten mee, wat geweldig was om te zien.

Als toegift zong het koor uit eigen repertoire: “Love Shine a Light” waarna ze een applaus en lovende woorden van Annet, de activiteitenbegeleidster, ontvingen.

Wij – zangers en zangeressen- van Wad’n Koor hopen dat we de bewoners een mooie middag hebben bezorgd. Een aantal bewoners gaven aan dat we nog wel een keer mochten komen, wat we uiteraard mooi vonden om te horen.

ps. De vaste fans van ’t koor waren ook weer van de partij, wat zeer gewaardeerd wordt.