Gastenboek

Schrijf een nieuw bericht voor het Gastenboek

Velden gemarkeerd met * zijn verplicht.
Je E-mail adres wordt niet gepubliceerd.
Om veiligheidsredenen slaan we je ipadres 18.117.142.128 op.
Het kan zijn dat je bericht pas zichtbaar wordt nadat we het beoordeeld hebben.
We houden het recht om berichten te wijzigen, te verwijderen, of niet te publiceren.
Taeke schreef op 3 april 2017 om 23:29
Na het optreden in Noarderwyn live, wat een hele belevenis was, en waar het koor drie nummers ten gehore mocht brengen, stond het volgende optreden na ongeveer twee en een halve maand al weer gepland. In het thuishonk “het Amelander Veerhuis”. Het oefenen ging dus na het optreden bij Omrop Fryslân in volle vaart door, want er zouden nog meer liedjes worden gezongen. Als het kon… de tekst uit het hoofd…. De uitdrukking “Oefening baart kunst” klopt wel terdege! Want hoe meer er werd geoefend hoe mooier de versjes werden gezongen. Het koor wordt steeds meer een eenheid. Natuurlijk wel met hulp van onze dirigent Adri de Boer. Hij heeft mooie arrangementen gemaakt van de muzikale stukken. Week na week werd er geoefend. Maar… het griepvirus deed wel zijn ronde! De laatste donderdagavond voor het optreden, met andere woorden “de generale repetitie”, verliep niet vlekkeloos… Hoe zou het zondag verlopen? Er was ondertussen een beetje spanning… Hoeveel mensen zouden er zondag komen? Kunnen ze allemaal wel een plaatsje krijgen? Wat te doen als er te veel mensen komen naar het optreden? Want er mogen maar een gericht aantal in de zaal vanwege de veiligheid. Oplossingen werden geopperd… Zondag 2 april 2017. Niet te laat van huis, wil niet de laatste zijn, een parkeerplekje vinden en er moest eerst ook nog worden ingezongen. Dit zou om 15:15 uur gebeuren. Bij het inzingen je eigen plekje vinden. Het inzingen ging bijna goed… Spanningen!? de eerste bezoekers waren er al. Ik had natuurlijk mijn eigen publiek ook al meegenomen. De eersten zullen niet de laatsten zijn. De koorleden moesten zich verzamelen beneden in de kroeg en het publiek kon naar de bovenzaal om daar plaats te kunnen nemen. Nog snel een kop koffie doen om de keel te smeren. Nog een verrassing voor een koorlid. Publiek uit het verre Den Bosch? als verrassing gekomen voor haar optreden. Ze wist van niks! Een echte VERRASSING!!! Een Tombola werd gehouden waarvan de opbrengst ten goede voor het koor is. Al voor het concert werden er enveloppen met lootjes verkocht. Met dank aan onze voorzitster Marijke en bestuurslid Gea. Zij hebben vele mooie spulletjes bij winkeliers losgekregen. Maar ook de koorleden zelf hebben spullen ingebracht. De Tombola… een groot succes!!! De tijd was gekomen. De bezoekers zaten klaar, een paar moesten staan maar dat mocht de pret niet drukken. De zenuwen waren er wel, zal ik de enige zijn geweest…? Onze voorzitster, die voordat elk muziekstuk werd gezongen, de historie ervan door haar werd uitgelegd. Ook eentje in haar beste Fries (iets unieks voor een rasechte Rotterdamse). Onze dirigent en Friese Troubadour die ook enkele liedjes ten gehore bracht van zijn eigen repertoire. Enkelen met het koor maar ook met het publiek. Na het concert gezamenlijk met de bezoekers gezellig naar beneden in de kroeg. Wat drinken bestellen en snel een tafeltje met stoelen gaan zoeken. Helaas geen zitplaats voor iedereen maar gelukkig… er waren ook nog statafels. De heren Klaas Steegstra en Adri de Boer speelden op hun gitaar mooie meezingliederen. Het was voor iedereen gemakkelijk gemaakt. Pietje Brander had voor deze gelegenheid de teksten van de meezingers op papier gezet zodat een ieder uit volle borst kon meezingen. Om 17:45 uur konden de prijzen van de Tombola worden opgehaald. De hoofdprijs geschonken door de COOP, gevallen op nummer 130! Na het optreden naar huis gereden…. Zingend… genoten van alles… zeker voor herhaling vatbaar!!!
Beheerdersantwoord:
Wat heb je dit mooi verwoord Taeke! Bedankt!!