Gastenboek

Schrijf een nieuw bericht voor het Gastenboek

Velden gemarkeerd met * zijn verplicht.
Je E-mail adres wordt niet gepubliceerd.
Om veiligheidsredenen slaan we je ipadres 18.217.228.35 op.
Het kan zijn dat je bericht pas zichtbaar wordt nadat we het beoordeeld hebben.
We houden het recht om berichten te wijzigen, te verwijderen, of niet te publiceren.
Taeke schreef op 23 juli 2017 om 11:18
20 juli, een dag waar naar uit werd gekeken. Niet alleen door mijzelf maar waarschijnlijk door meerdere personen. En met deze personen bedoel ik natuurlijk de leden van ons zangkoor maar ook de leden van de orkesten De Bazuin en Crescendo. Er werd iets unieks georganiseerd. Een samenwerkingsverband, als je het zo mag noemen, met de drie muziekverenigingen uit Holwerd. Dit ter afsluiting van het seizoen. Er is veel geoefend op de donderdagavonden met de koorleden, met en zonder dirigent. Ook werd er twee keer geoefend met de beide orkesten. Eén keer in het thuishonk van Crescendo en één keer in het thuishonk van De Bazuin om zo op de bewuste 20 juli een goed maar zeker ook een mooi zomerconcert te kunnen geven. Niets kon ons tegenhouden, behalve het weer… De weersvoorspellingen waren voor donderdag 20 juli ongunstig. En deze voorspellingen kwamen ook uit. Overdag veel water gevallen en met de gedachte dat het concert geen doorgang zou gaan vinden van mijn werk richting huis gereden… het weer werd er mooier op… de zon kwam erbij en het leek toch dat het een mooie avond zou gaan worden. Thuis te horen gekregen van mijn zoon dat het concert doorging. We hebben ons snel in gereedheid gebracht, onze zang collega opgehaald met familielid en richting Holwerd gereden… Bij aankomst de auto geparkeerd en naar de plaats van het optreden gelopen… alles stond al in gereedheid! De weg was ook nog afgezet! Onze dirigent (Adri de Boer) had zelfs apparatuur neergezet zodat de zang van het koor niet overstemd werd door de beide orkesten. Met z’n allen eerst nog naar de oefenruimte om met elkaar nog een beetje in te zingen om de stembanden wat losser te maken en daarna naar beneden voor ons thuishonk 'Het Amelander Veerhuis' om nog even een klein beetje te oefenen met de orkesten. Tijdens het inzingen kwam het publiek al langzaam toelopen en hieronder ook weer bekende gezichten die al eerder een optreden hadden bijgewoond. Een goed teken… Zou dit ook te maken hebben met de publiciteit? De dirigent hadt zelfs een radio-interview bij de lokale omroep RTVNOF. Vooraf nog een welkomstwoord. Ook werd er vermeld dat een orkestlid van De Bazuin de avond daarvoor een ernstig verkeersongeval had gehad maar dat haar ouders vonden dat het concert doorgang moest vinden. We begonnen met ons lijflied, daarna nog een aantal mooie nummers met als hoogtepunt KNOOPKES. Samen met het orkest dit nummer van Pieter Wilkens ten gehore gebracht waarbij ons befaamd koorlid Klaas door twee vrouwelijke koorleden de 'knoopkes' van zijn overhemd werden geopend op de tekst van het nummer. Het orkest heeft gezamenlijk met ons gespeeld maar natuurlijk ook zelf een aantal nummers ten gehore gebracht. Ook niet te vergeten onze dirigent die nog solo heeft gezongen en ons koor binnen twee jaar al zo ver heeft gebracht. Toch met de bekende woorden in mijn achterhoofd “het blijft droog maar hier en daar kan een buitje vallen”… nou in Holwerd viel er die avond zeker wel een buitje, of beter gezegd een aantal fikse buien. Maar er waren ook droge perioden. Toch mochten de buien het plezier niet bederven. Bij een bui even schuilen in het Veerhuis of bij de overburen in de garage (een geweldig initiatief) en als de bui was verdwenen snel allemaal naar buiten voor het vervolg van het concert. En het mooie… je hoorde niemand klagen een ieder was elke keer weer opgewekt zowel het publiek als de orkest- en koorleden. Na afloop nog eventjes nazitten bij onze gastheer en gastvrouw en daarna richting huis. Wandelend, op de fiets, auto of zelfs per lijnbus. Nog een dankwoord voor de organisatie en een ieder daaromheen: Chapeaux voor de organisatie maar ook voor een ieder die de stoelen en zitbanken, dus eigenlijk alles hebben neergezet en opgeruimd. KLASSE!!! VOOR HERHALING VATBAAR!!! En nu… nu op naar het volgende evenement!!!
Beheerdersantwoord:
Hoi Taeke, Wat heb je deze superavond weer prachtig omschreven. Bedankt!!