Gastenboek

Schrijf een nieuw bericht voor het Gastenboek

Velden gemarkeerd met * zijn verplicht.
Je E-mail adres wordt niet gepubliceerd.
Om veiligheidsredenen slaan we je ipadres 18.216.123.120 op.
Het kan zijn dat je bericht pas zichtbaar wordt nadat we het beoordeeld hebben.
We houden het recht om berichten te wijzigen, te verwijderen, of niet te publiceren.
Taeke schreef op 11 december 2017 om 23:25
Winterwille in Ferwerd. Sinterklaas heeft Nederland, of liever gezegd Dokkum. verlaten richting Spanje en de Kerstman doet gelijk zijn intrede vanaf de Noordpool. De Kerstman brengt aan een ieder weer een ander soort vertier. Het koor werd gevraagd om tijdens de Winterwille op 9 december in Ferwerd een aantal liederen te zingen. We moesten 3 keer 20 minuten een optreden verzorgen. Er werd niet alleen door Wad’n Koor opgetreden maar er waren meerdere artiesten. En wat wordt er tijdens deze periode gezongen? Juist… kersliedjes. Dus… tijdens de Winterwille in Ferwerd moesten er natuurlijk ook enkele kerstliedjes ten gehore worden gebracht. Eén speciaal kerstliedje waarop onze Adri speciaal voor het koor een arrangement heeft gemaakt werd met fleur gezongen, namelijk “Ik zing een kerstliedje voor jou”. Een Kerstliedje waarvan de uitvoerende groep volgens mij een grote fan hebben in onze voorzitster. Elke donderdagavond op onze vaste repetitieavond werd er heel hard geoefend en met een laatste aanpassing stond het als een huis. Of beter gezegd het klonk als een klok. Het repertoire werd uitgebreid met meer kersliedjes. Engels en Friestalig. Tijdens de laatste repetitieavond werd er al gezegd dat we ons lekker warm moesten aankleden (warm ondergoed) en een ieder was vrij om kerstaccessoires te dragen. Hierop is zeer goed gereageerd, vooral op het laatste. Het eerste was niet te controleren. De ene had een mooie kerstmuts op, de ander een kerstmuts met lichtjes, een andere had weer mooie kerstoorbellen in, een kerstbeer op een muts, een kerstcowboyhoed, sjaals maar ook kerstbrillen van het type Elton John gingen de ronde. Het was een gevarieerd aanbod. Zelfs een kerstslinger kwam voorbij met het prijskaartje er nog aan. Onze Dora (op 1 december haar 81ste verjaardag gevierd) had zelfs haar muts stevig op haar hoofd gebonden. Alle respect voor deze Dame. Het verzamelpunt voor het vertrek was en is ons clubhonk “Het Amelander Veerhuis” en vanuit daar In kolonne richting Ferwerd gereden. Voor degene woonachtig te Ferwerd of wonende nabij was Ferwerd de ontmoetingsplaats. Daar aangekomen een parkeerplekje gezocht. De teksten van de muziekstukken waren speciaal voor de gelegenheid in een handzaam boekje gezet en werden aan ons uitgereikt. Op de bovenste verdieping van de Liudgerkerk konden we eventueel onze spulletjes neerleggen en als we wilden even vertoeven. De organisatie had voor een ieder twee consumptiebonnen voor koffie/thee/ranja met een plak cake. Tijdens het optreden stonden we lekker hoog en droog in de muziektent van Crescendo. Deze moest wel worden gedeeld met andere artiesten maar gaf verder geen problemen. Behalve het op/afstapje was bij regen/hagelval een ietwat glad. Maar de helpende handen stonden gereed om te assisteren. De draaimolen naast de muziektent was meer een storende factor maar voor de aanwezige kinderen was dit natuurlijk hun pleziertje. Tussen de optredens was een ieder vrij om te doen wat hij/zij wilde. Een rondgang over de fair, kijken bij andere optredens of zich warmen in het café. Het noodlot sloeg toe… De keyboard was door onze dirigent meegenomen maar om deze te laten spelen heb je stroom nodig… en deze stroom gaat via een adapter naar het instrument. Maar zonder adapter geen stroom en juist dit was een onderdeel welke zich waarschijnlijk meer thuis voelde in Lippenhuizen dan in Ferwerd. De adapter was namelijk niet meegereisd naar Ferwerd en bij de opbouw van de dirigent zijn instrumentaria kwam hij hierachter. En dan moet er worden geïmproviseerd. Geen keyboard… dan met de gitaar. Om te zorgen dat het tweede optreden wel kon worden gezongen onder begeleiding van een toetsenbord werd er actie ondernomen. Tjibbe de jongste van het koor had het idee geopperd om de fanclub uit Dokkum op te bellen met de vraag of zij konden zorgen dat er adapters werden meegenomen van hun huis. Zo gezegd, zo gedaan. Later nog een keer naar de fanclub gebeld of ze voor de zekerheid ook een reservekeyboard konden meenemen. Helaas… ze waren al onderweg. Nog maar 1 kilometer verwijderd van Ferwerd. Zijn omgekeerd en terug naar Dokkum gereden om daar toch nog een reservekeyboard op te halen voor het geval dat de adapters geen goede aansluiting hadden. De redding was nabij… en voor het tweede optreden waren ze in Ferwerd gearriveerd. Een geluk… een adapter had de juiste aansluiting en zo kon onze dirigent het koor begeleiden met eigen keyboard en gitaar waar ondertussen ook extra stroom was ingezet. Het tweede en derde optreden kon zoals gepland doorgang vinden. Ook onze dirigent bracht zijn kerstnummer “It is Krysttiid” met het Wad’n Koor als achtergrondkoor. En Fûgel kwam ook nog voorbij. Maar “Ik zing een liedje voor jou” heeft naar mijn inziens een speciaal plekje gekregen. We hebben één grote hit “Mag ik dan bij jou” maar “ik zing een kerstliedje voor jou” eindigt ook in de bovenste regionen. Eén ding weet ik zeker. Mocht er voor volgend jaar weer iets op de planning staan tijdens de kerstperiode… Wad’n Koor is er klaar voor!!!
Beheerdersantwoord:
Hoi Teake, Bedankt voor - alweer - je weergave van ons optreden en de repetities daarop voorafgaand.